wtorek, 19 lipca 2011

Alfama, Graca i Dzień św. Antoniego w oczach Pawła Kowalskiego

Zachęcam do zajrzenia na blog Pawła Kowalskiego, na którym relacjonuje swój pobyt w Lizbonie. Tym razem zabiera nas na spacer po dzielnicy Graça i Alfama:



"Dzisiaj chciałbym zabrać Was na spacer na Alfamę i pobliską dzielnicę Graça. Ostatnio często chodziłem tam popołudniami, niekiedy biorąc ze sobą aparat. Dzięki temu mogę kontynuować swoje opowiadanie. Wycieczka podzielona jest na dwie części, gdyż mam ich wiele do pokazania. Umieściłem wszystkie wzdłuż trasy, którą możecie sprawdzić tutaj. Jeśli będziecie wystarczająco cierpliwi podczas czytania, zdjęcia odpowiadać będą kolejnym punktom na mapie, gdy będziemy wspinać się coraz wyżej, aż do pewnego szczególnego miejsca. Czasami lekko zboczymy z tej trasy, ale zawsze będę o tym uprzedzał.
Aby dotrzeć na Alfamę z mojego mieszkania (na Arroios) trzeba przejść się 20 minut wzdłuż ulicy Avenida de Almirante Reis. Po minięciu Anjos i Intendente dotrzemy na Martim Moniz, a następnie Rossio. (...)

Moją nostalgię wzbudziła szczególnie relacja z obchodów Dnia św. Antoniego, przypadającego na noc z 12/13- go czerwca. Oczywiście najwięcej dzieje się na Alfamie.

całość relacji oraz pozostałe, doskonałe jak zwykle fotografie, można przeczytać i zobaczyć na blogu Pawła Lisboa Trip

1 komentarz: